Friday, February 14, 2020

BBM3410Satu2020: Keluarga

Tiba masanya anda mengenali ahli keluarga saya. Keluarga saya merupakan sebuah keluarga yang berkehidupan sederhana. Namun begitu, saya gembira kerana memiliki keluarga yang bahagia. Alhamdulillah saya mempunyai umi dan abah yang sangat penyayang dan juga memahami kehendak kami empat adik-beradik. saya merupakan anak kedua daripada empat adik-beradik. saya mempunyai seorang abang, seorang adik perempuan dan seorang adik lelaki. Abang saya berumur 25 tahun, adik perempuan saya berumur 21 tahun manakala adik lelaki bongsu saya berumur 15 tahun. Kami berempat dididik dengan penuh kasih sayang. Nama abah ialah Samsuddin bin Dollah manakala nama umi ialah Noriah binti Abdul Majid. Abah dilahirkan pada 14 Jun 1968 manakala umi dilahirkan pada 4 november 1975.  Abah dan umi merupakan insan yang sangat saya sanjungi kerana tanpa mereka berdua sudah pasti saya tidak akan berada di UPM pada harini. Berbekalkan kerja keras abah yang tidak pernah berputus bagi menyara kami sekeluarga telah  memberi galakan kepada saya untuk belajar bersungguh-sungguh sehingga berjaya. sejak saya kecil sehinggalah dewasa abahlah yang menjadi tulang belakang kami sekeluarga. umi seorang yang penyayang dan mengambil berat terhadap kami semua. apabila saya mempunyai masalah, saya lebih lebih selesa bercerita kepada umi kerana umi mempunyai lebih banyak masa terluang bersama saya. umi banyak memberi nasihat dan galakan kepada saya sepanjang saya berada di UPM.


No comments:

Post a Comment